Każdy trak  zazwyczaj opisany jest pod kątem swoich specyfikacji poprzez szerokość oraz to jaki ma kąt. Na podstawie tych danych można mniej więcej określić to w jaki sposób trak będzie się zachowywał. Najpopularniejsze traki, które znajdują się w kompletnych longboardach maja kąt od 45 do 52 stopni a ich szerokość to około 180 mm. Takie parametry są stosunkowo neutralne i poprzez dobranie odpowiednich gumek można dopasować traki pod swoje preferencje. 

Szerokość

Nie można powiedzieć jednoznacznie czy 180 mm to szerokie czy wąskie traki ponieważ traki powinny byc dopasowane pod szerokość blatu. W przypadku desek do jazdy po mieście czy też dancing’u szerokie traki sprawdzą się bardzo dobrze. Zarówno przy deskach w topie jak i deskach zamontowanych w dropie. Szeroki trak powinniśmy utożsamiać ze stabilnością oraz mocnym przechylaniem. Należy jednak pamiętać że szeroki trak nie ma tak ciasnego promienia skrętu jak węższy trak i powinniśmy szukać traków o większym kącie aby zrekompensować ten efekt. Traki szerokie przechylają się bardziej ponieważ aby ciasno skręcić musimy mocno się wychylić.

Wąskie traki są dużo bardziej skrętne oraz responsywne. Taki sam nacisk da dużo ciaśniejszy skrent. Utrata stabilności jest odczuwalna natomiast po tygodniu lub dwóch można się przyzwyczaić. Najpopularniejszym zastosowaniem wąskich traków jest downhill i pumping. W obu tych dyscyplinach kluczowym elementem jest szybki i mocny skręt, który zapewniają wąskie traki. W przypadku downhillu najważniejsze jest to aby traki były tak dobrane żeby krawędź koła nie wystawała zbytnio poza szerokość deski. Gdy koła będą mocno wystawały nacisk na krawędzie koła nie będzie się równomiernie rozkładać. 

Kąty

To jaki kąt mamy w trakach jest tak samo ważne i aby dobrze ustawić swoją deskę należy uwzględnić te dwa parametry. Im większy kąt tym trak wychyla się mocniej i jest bardziej rozchwiany. Dlatego traki w kompletach mają około 50 stopni. Przy takim kącie możemy zawsze dodać kątowe podkładki którymi zmienimy kąt zarówno na plus i minus nawet do 15 stopni. Taki standardowy kąt najlepiej sprawdza się podczas jazdy po mieście oraz przy robieniu trików. W przypadku szybszej jazdy mniejszy kąt będzie zapewniał większą stabilność podczas osiągania większych prędkości. Natomiast najlepszym rozwiązaniem przy jeździe downhillowej jest Split. Polega to na dobieraniu traków o różnych kątach. przedni trak od 45 do 50 stopni ma być bardzo skrętny i responsywny. Pozwala on prowadzić deskę jak samochód. Tylny trak ma mieć mały kąt od 15 do 25 stopni. Dodatkowo musi być zamocowany na twardych gumkach aby deska skręcała jak trzeba. Tylny trak jest wtedy jak oś w samochodzie która podąża za skręcającym przodem. Ułatwia to również inicjowanie slajdów.